.: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове BGtop Follow Me on Pinterest

сряда, 1 август 2012 г.

СЛАДКО ОТ СЛИВИ И ПЪРВА ПРОБА

 Един от любимите сладкиши на моето семейство е невероятно вкусният Ябълков пай.Аз го приготвям с ябълки,много орехи и една от важните съставки е домашно сладко от сини сливи.Някой ще каже и какво ако не е домашно.Няма нищо лошо,ама аз не можах да намеря из испанските магазини хубаво сладко от сливи.И така малко по малко в домашни условия си приготвям сладко от сини сливи с прекрасен аромат и нежен цвят.Толкова много им се радвам на бурканчетата,че чак си ги украсявам все едно са нещо много ценно и важно.:) :) :)
Какво по хубаво от това да си направиш домашно сладко.Невероятното ухание на топло току що приготвено сладко не може да се сравни с нищо.Дъщеря ми Мариянка ме гледа в недоумение как се радвам на някакво си сладко.Е опитах се да и обясня,че ми
навява толкова приятни и незабравими спомени от отминалото ми детство.
Намазах и една филийка с още топло сладко и с носталгия се пренесох в детските ми години,когато баба ми приготвяше какви ли не сладка,компоти и какви ли не зимнини,туршии,лютеница,
която всъщност не обичах а сега търся този чудесен аромат под дърво и камък.Бабето все ме гонеше по улицата с някоя филия намазана с нещо домашно приготвено.Е няма как да не спомена и луканките разбира се... терасите на всяко домакинство окичени като гирлянди с прътове луканки и Бургаските крадливи гларуси навъртащи се край тях.В последните години гларусите са станали спецове по крадене.
Могат да ти вземат закуската от ръцете и да си хапнат заедно с теб кебапчета на някое бургаско капанче.
Ехххх едно простичко сладко от сливи а толкова
стоплящи душата хиляди спомени.Е стига съм ви досаждала а да  ви споделя и рецептата за моето домашно сладко от сливи а предполагам и любимо на хиляди домакини, с което дай боже да приготвя много сладкиши.

Разбира се забърках и едно бързо сладкишче за проба та да опитаме новото сладко.
А ето как аз си приготвям сладко от сливи.

ПРОДУКТИ
3кг.сини сливи
1,5/2кг.захар
1пръчица канела
по желание 1/2к.л.лимонена киселина

Измийте и почистете сливите.Нарежете ги на малки парченца и ги поръсете с захарта.
***Количеството на захарта може да се увеличи в зависимост от сладостта на плодовете.В случая моите сливи са много сладки.
Оставете нарязаните сливи да престоят няколко часа а най-добре за една нощ.


Присипете сливите в подходяща тава,сложете пръчица канела и сложете сливите в нагряна фурна на 200градуса.
Печете сладкото приблизително два часа.Като разбърквате от време на време.
Времето на печене зависи и от зрелостта на плодовете така,че наблюдавайте сладкото.Не трябва да се сгъстява прекалено много защото след като се охлади ще се стегне допълнително.По желание добавете и 1/2к.л.лимонена киселина.
След като сладкото ви е готово,махнете канелата и още топло си го присипете в сухи и добре измити бурканчета.
Затворете бурканчетата и ги обърнете с капачката на долу по този начин бурканите се запечатват и няма никаква опасност да се развалят.

ПРОДУКТИ ЗА СЛАДКИША
1яйце
60гр.меко масло
1/2ч.л.прясно мляко
1ч.л.сода бикарбонат
1ч.ч.захар
1ванилия
 2и1/2ч.ч.брашно
сладко от сливи

В купа разбийте яйцето със захарта.Прибавете маслото,като продължавате да разбивате.
Сипете на струйка прясното мляко.Прибавете брашното размесено с една чаена лъжичка сода и една ванилия.За съжаление не мога със сигурност да кажа количеството брашно. :) :) :)няма да ми се сърдите ама малко се отнесох и затова не казвам точно количество брашно.Тестото трябва да ви се получи с гъстота на средно твърдо тесто.
Отделете малка част от тестото и го доомесете с още брашно.Отделената част по късно ще ви потрябва за настъргване.
Разстелете равномерно тестото в малка правоъгълна форма с постлана хартия за печене.




Изпечете в нагряна фурна на 200градуса до порозовяване.
След като сладкиша се е изпекъл го оставете да се охлади.
Намажете го обилно със сладко от сливи и настържете на едро ренде тестото което отделихте.
Допечете сладкиша до порозовяване.
Оставете сладкиша да се охлади и го поднесете полят със сладко или нежно поръсен с пудра захар.
 Друго предложение за: 
Мармалад от сини сливи,пестил и пурички с мая.

12 коментара:

  1. Привет,Танче!По същия начин както теб приготвям сладкото от сини сливи /едно от любимите ми:)/, идеята за пръчица канела при печене ми допада много и следващия път ще пробвам така!Сладкишът ти е неустоим!:)Желая ти един чудесен месец август с много усмивки!:):*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Нуше.:) :) :) Благодаря за хубавият комплимент и хубавите пожелания много ме зарадва.Сладкишът стана чудесен,много простичък а вкусен.А сладкото е много ароматно с канела.
      Сърдечни поздрави и много прегръдки и целувки за теб Нуше.

      Изтриване
  2. Обичам сладко от сини сливи!
    Детски спомен!
    Не се съмнявам, че е станало много ароматно!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз много хубави и незабравими детски спомени имам. Баба бог да я прости правеше сладко в един голям казан с една голяма дървена лъжица,като лопата а не като мене днес 5 бурканчета утре 5буркнчета.Поздрави и от мен Дани и ти желая хубава вечер.

      Изтриване
  3. Чак тук в Бургас се долавя аромата на това сладко и на този прекрасен сладкиш! Как да не му се прияде на човек и да не си спретне в домашни условия! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Ей Надеее как е там на нашето моренце.Как ми липсва да знаеш.Вчера се сетих за тебе и си викам Надето сега си пие биричка със цацкаааа.:) :) :)Радвам се,че мирише на сладко чак до Бургас.:) :) :)Аиде поздрави и приказно лято Наде.

    ОтговорИзтриване
  5. Най-вкусното сладко от сини сливи - печени на фурна и с канела! Страхотен аромат!
    А сладкишчето е толкова изкушаващо ...:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Тилиа това сладко си ми е слабост.Ами то май всичко домашно приготвено в бурканчета ми е слабост:) :) :)А сладкишчето беше много вкусно.
      Поздрави и лека вечер.

      Изтриване
  6. Таня ,чудесно е сладкото ти :) ! И аз се прехласвам :) така по бурканчетата със сладко ...наскоро правих с горски плодове :) ! А от сини сливи ми е любим и мармалада е разкош ,но не се наемам да го правя ..то там едно бъркане пада - не ти е работа :)) !
    Поздрави и хубав четвъртък утре !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Ванче.Пипкава работа си е варенето ама си заслужава.Тъкмо ти бях на гости и много се накефих на купона дето сте си спретнали.Все така да сте Ванче.
      Сърдечни поздрави и от мен Ванче.

      Изтриване
  7. Ооо приказно чудно сладко а сладкишчето на тия хубави снимки ...красота.Ама си украсила и бурканчетата,как да не му се прияде на човек.Ха ха а за гларусите, посмях се като се сетих за тях.На мен последно като си бяхме в къщи ми взеха една странжанка от ръцете гадините мафия страшна са.Вече не бъркат по кофите а направо действат.А луканките ехххх..хубави безгрижни времена бяха.Много целувки Таничка.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е как без украса на бурканчетата:) :) :)Еее ако знаеш кам ми липсвашшшш.Много целувки и от мен за всичкиии:) :) :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Всички текстови,снимкови и графични материали,публикувани в блога,са собственост на Вкусно и сладко кулинарни рецепти и неговият автор и са обект на авторско право по смисъла на закона за авторско право и сродните му права(ЗАПСП). Не се допуска цитиране,споделяне,копиране на съдържание от блога без разрешение от автора му,като при разрешение ,задължително се посочвана източника и се добавя прилежащ,работещ линк/хипер-връзка/ към www.tania-goleva.blogspot.com

АРХИВ НА БЛОГА

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...